Blanka golv

Det bästa med att åka bort är att det blir så fint hemma! När jag var liten var min mamma superkonsekvent med en grej; att om jag skulle åka bort måste jag städa rummet innan, punkt. Stökigt rum = ingen resa. Dock förnekar hon det idag. Hon har heller aldrig sagt emot mig, skämt bort mig, nekat mig något eller uppfostrat mig. Hon var en mönstermamma och jag var en mönsterdotter som kom ut uppfostrad och klar... Eh... jag tror hon förväxlar mig med någon annan... För idag är jag ju så ofantligt tacksam för hur hon uppfostrat mig och hjälpt mig att bli den jag är. Och speciellt för det här med städningen!

Det är helt ljuvligt när man kommer hem efter en resa att få släppa ner väskan på ett rent golv, andas ut i lungnet och redan, och få lägga sig i en nybäddad säng! Man behöver inte börja med att städa hemma, allt man måste göra är ev att handla lite (beroende på hur länge man varit borta). Man får naturligtvis utnyttja tvådagars-regeln; att få vänta två dagar efter resan med att packa upp väskan!

Kanske kan det vara skönt att bara åka från en stökig lägenhet och få glömma elendet, men jag tycker det är roligare att åka om jag vet att det är fint när man kommer tillbaka! Dessutom kan man få en bonus om man under resan glömmer bort att man städat! Lite som ett smart tips jag fick av min syster. Om man har fest hemma är det klart smart att städa -allafall det värsta, glas, flaskor och sånt- innan man går och lägger sig. Då blir man jätteglad när man vaknar dan efter, och tänker på vilka bra gäster man har som städar efter sig!

Dagens husmorstips från Helllis! ;)                                                                     
             
                                                                                                                                        ...och jag gillar inte ens hushållsarbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback