Viktklubb.se

VIlken mirakelkur det verkar vara! Innan jag började med LCHF var jag lite sugen på att prova det. Folk tappade ju kilon motsvarande en liten människa på ett halvår! Så jag började kika på det där, så mycket jag nu kunde utan att bli medlem och betala en massa pengar.

Deras främsta tips är att byta ut fikabullen mot en banan, läsk mot vatten osv, samt löjligt mycket motion. Så, problemet med viktklubb för mig är att jag varken åt bullar eller drack läsk om jag slapp. Jag åt sällan godis eller vitt bröd. Jag åt stadiga måltider tre gånger om dagen (oftast). Frukt till mellanmål. Jag gick till jobbet, och simmade och klättrade så ofta jag hann/kunde/orkade. Så, på många vis fäljde jag deras råd, utan att gå ner i vikt. Jag snokade vidare och fann att jag antagligen tränade för lite. Det var nog där jag gav upp dom en gång för alla. Sorry, men att träna fanatiskt, att dra sig iväg till simhallen/gymmet/klätterklubben/jobbingspåret bara för att förbränna funkar inte för mig. Jag vill inte tvingas vara så fixerad av min kropp att det ska ta över mitt liv.

Jag tränar precis så mycket som passar mig, tack så mycket. Jag gör det för att det är kul, och mina sporter golf och klättring utmanar och tränar min hjärna och fantasi lika mycket som min kropp. Men ok, att gå till jobbet och simma är för att hålla konditionen igång.

Men poängen kvarstår, äter du så mycket kolhydrater som viktklubb föreslår är det inte så konstigt att du måste träna löjligt mycket. Du måste ju förbränna allt det innan du kommer åt fettet. Åter du lite kolhydrater går det fortare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback