...hello....?

Jag är en dålig bloggare... Har inte uppdaterat på läääänge... Skäms väldigt nu när jag ser att andra har varit flitigare besökare här än mig under min frånvaro. Förlåt.

Det kom liksom lite annat i vägen, har sytt en massa, fått besök av bror med familj, och så har det de sista veckorna varit för varmt för att sitta vid datorn! Vilket är lite trist, eftersom min nya monstermaskin ÄNTLIGEN hittat till rätt adress! Yey!
...jag har alltså lyckats med min föresats att göra av med löjligt mycket pengar på en dator, ja. Nörd? Jag? Jo...

Så, vad har hänt då? Tja... Jag fortsätter att inte äta kolhydrater i stort, och ser mig få en allt snyggare kropp! Säg vad du vill och "dagens sjuka ideal", men jag gillar min nya, slankare kropp! Och lite till finns det att ta av, ingen behöver bli orolig. Jag tycker inte att benrangel är snygga, men det är inte bilringar och dallriga magar heller. Så, då var det sagt.

Eftersom jag känner att det går bra, och åt rätt håll har jag tänjt lite på gränserna. Vilket är skönt. I början (av LCHF) fick jag en släng av ångest när jag utan att tänka smakade på PVs spagetti för att se om den var klar. Det känns ju inte så bra. Efterhand kom jag på att förr, när jag tänkte på vad jag åt för att behålla vikten, dvs, i viss mån föjlde tallriksmodellen-tänket med en släng av instinktiv LCHF, kunde jag ju visst unna mig tårta på kalas, eller en kaka till kaffet ibland, eftersom det inte var varje dag det hände, eller ens varje månad. Det är ju ändå det långa loppet som räknas, inte DEN lilla kakan DEN dagen. Så varför skulle jag inte kunna göra det nu? Och kronans kaka med potatis och nötmjöl istället för vanligt mjöl känns ändå som helt ok nån-gång-ibland-kaka. Och SÅÅÅÅÅÅÅ god!

Så har det så klart blivit lite vin och annat gott, men jag vet ju ändå att det här funkar, går bra och känns bra i längden, så jag har en lite lugnare inställning till min mathållning nu!

Förutom det, så blev jag gräsänka idag... Trist, men lite skönt. I 17 dagar till får jag vara för mig själv, sen blir det SEMESTER!! Ja, lite sent kanske.. Men mest praktiskt så, för att tajma in så mycket som möjligt i Sverige. Förra somamren blev det en massa resor fram och tillbaka för några dagar i taget. Det blir inte mycket avkoppling av det. Så nu blir det nästan 5 härliga, lediga veckor på raken! Planerade in massa oplanerad tid med, men, ja, min semesterkalender börjar visst bli full allafall... Det kommer allafall bli superkul, och jag räknar minuterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback