Jag gillar system!

Jo, så är det. Jag gillar inte att städa, men jag älskar att organisera och systematisera! Göra hyllor, lådor, platser och pärmar speciellt anpassade för speciella saker och kategorier. Därför kan  jag bli rätt irriterad ibland, när någon av någon anledning har varit där och ställt saker på fel plats. Så även på jobbet. Där är jag ju bland annat den som ser till att det finns lunch, och att maten hamnar i kylen när det inte är lunch. Och givetvis ska där vara var sak på sin plats.

Men jag har ändå blivit mycket bättre på att acceptera att alla inte automatiskt känner till min ordning, och kan rycka på axlarna när jag kommer tillbaka efter semester eller ledighet och hittar ett välmenande kaos i min kyl.

Idag hände dock något roligt. Vi har för närnarande cheferna från vårt kontor i Polen på besök i Norge. Två mycket trevliga unga herrar med fötterna på jorden, som en chef bör ha. (Tycker allafall jag.) Dessa två herrar var upptagna i möte när vi andra åt, och länge satt jag och väntade på att de skulle bli färdiga och äta, så jag fick duka undan.

Efter ett tag kommer de så ut ur mötesrummet och går till köket. Stax efter kommer den ena av dem till mig och tackar så mycket för att jag lämnat maten framme åt dem. Inga problem, säger jag. Jag fortsätter med mina betalningar, och lyssnar efter ljud som tyder på att den är fördigätna och ska återgå till jobbet. Efter ett tag hör jag ljud som med tyder på att de städar undan i köket! Jahupp, tänker jag, nu kommer jag hitta saker på underliga ställen imorgon. Men, klart att jag uppskattar såklart att dom gör det! Men, jag vet inte, jag uppskattar kanske liiite mer att samma chef som var så tacksam tidigare kommer tillbaka till mig, tackar för maten och säger "Thank you for lunch, Hellen, now you only have to put things back in the fridge. I can see you have a system there, and and don't want to mess it up."

No, thank you for noticing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback