Söka jobb är tråkigt

Ge mig ett jobb!

M, det är väl ca ett år tills jag senast måste börja om på ny kula i Sverige, men det skadar inte att vara ute i god tid?

Haha, sanningen att säga så är jag livrädd över att inte få tag i ett jobb i Sverige i tid! Det kommer inte vara lätt att komma tillbaka utan att ha ett jobb, och inte ha rätt till ersättning i en tid eftersom jag bott utomlands. Så jag ligger i!

Men det är ju lite klurigt, dels för att det är skittråkigt att söka jobb, i synnerhet när man inte har ETT område med EN tillhörande utbildning, utan lite små kunskaper här och där, ett par ofärdiga utbildningar och ingen aning om vad man vill jobba med! Och den där pyttelilla detaljen att jag bor i Norge gör ju inte saken lättare heller. "Komma på intervju? Eh, gärna... går det bra till jul?" Det är inte bara bara, det är antingen 3000 pix tor med flyg eller 16 timmar i bil, enkel resa.





Suck........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback