Brottslig semester?

Det är så skönt, nu börjar nedräkningen på allvar! Bara EN onsdag kvar! Och två torsdagar, fredagar, osv. Ja, jag är kanske lite besatt av nedräkning, men så är jag ju siffernörd med...

Det går bra, än saknar jag inte alls PV! Inte ett dugg! Skrotar omkring här för mig själv och börjar njuta av att få vara i fred att tag! (Men klart, jag hoppas ju på att jag börjar sakna honom innan jag åker.. Annars är det nog nåt fel nånstans.) Och jag ser helt själviskt fram emot MIN semester, utan PV! Men det är för att jag kommer ha så fullt upp, och kommer ha så kul med mina kompisar (som kommer tjata om "Va synd att inte Mårten kommer med" hela tiden) att jag inte kommer hinna sakna honom så mycket!

Folk har blivit så förbryllade när dom frågat när vi (som i PV och jag) ska ha semester, och jag svarat: Mårten tar i början av augusti, och jag i slutet och in i september. Dels förstår dom inte hur en vettig människa kan vilja ha semester så sent som jag, men, wtf, jag jobbar 80% i sommar. Jag kan gå hem och åka till stranden vid ett om jag vill! Varför skulle jag slösa bort fina, fina juli med att sova bort halva dagen innan jag åker och badar, när jag lika gärna kan tjäna pengar under den tiden? Och det skulle kännas så dumt att vara på en solig strand utomlands när man lika gärna kan ligga på en solig strand fem minuter hemifrån? Så...

Varför tar då inte PV och jag semester samtidigt? Tja, varför skulle vi? Han vill ut och segla med sina grabbar, jag vill ut i skogen och leka med mina galningar. Ingen av oss är särskillt lockad av att åka utomlands, speciellt inte när vi bor så långt från alla, och vill ta alla chanser vi kan att umgås med nära och kära. Så, skulle vi ha semester samtidigt skulle vi ändå inte träffas! Vi har det precis så vi vill, och det är rätt kul att se hur folk försöker få in det på rätt platser i hjärnan. "inte   ....         semester          .....           tillsammans   ....?   ...är det ens lagligt om man bor ihop?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback