Åh, vilken underbar dag!

Förutom att jag precis skvätte lite fil i ögat! haha! Snacka om pricksäker!

Men idag älskar jag verkligen Norge! Har varit på en av golfklubbarna och tränat lite. Vägen dit är SÅ vacker! Omgivningen med berg, fårhagar, fina hus och den smala vägen kantad av gula blommor är aningen livsfarlig, men åååh! Makalöst!

Träningen gick över förväntan! Långt över förväntan, till och med! Hade jag gått ut på banan idag hade jag säker kunnat sänkt mig, så bra kändes det! Det gick värre för en kille bakom mig... Jag såg inte hans slag, men hörde hans missbelåtna grymtningar mellan tänderna som ibland byttes mot en svordom.

Den främsta anledningen till att det gick så bra för mig är att jag verkligen tränade idag. Annars brukar jag ta en hink, slå bollarna och sen gå. Precis som killen bakom mig. Och precis som för honom, brukar det inte gå så bra för mig. Ändå vet jag ju att det inte ger något, och att jag borde göra det ordentligt. Dvs, ta tid på mig, slappna av och fokusera på bollarna. Ett bra tips jag fått är att slå varannat slag utan boll. Och så nöta,nöta och nöta. Men det är inte bara jag som slarvar, dom allra flesta på rangen slår slag efter slag utan närmare eftertanke. Och det verkar viktigare att visa sina rangegrannar högt och med all önskvärd tydlighet hur oväntat dåligt slaget var, än att ta reda på varför det gick så dåligt. Precis som med killen bakom mig.

Men idag skärpe jag verkligen till mig, gjorde att som jag borde, och jäklar vilken skillnad! Klart jag fick in några dåliga slag, men dom kunde jag bara skratta åt!

image2
                                                                                      (var tvungen att lägga in en bild i efterhand...)

Åh, vilken underbar dag! Och det är en massa dag kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback