Grillad lax

Mmmmm! Min nya favvorätt! Och så enkel att laga! Lägg en lagom bit färsk lax på aluminiumfolie (som inte är ett dugg bra för miljön, jag vet...), släng med kärlek på massa olivolja, dill, gräslök, peppar, citronpeppar och lite örtsalt. Lägg tomatklyftor runt. Du behöver inte äta tomartena sen, men jag tror dom ger godare smak åt laxen. Vill man kan man lägga i lite fetaost med. Vi la på vår ganska sent så den bara blev varm. Gott!
Slå ihop folien, men inte för tätt, det måst finnas plats till att bli ånga därinne. Lägg sen paketet i ugnen, runt 200-250 grader, eller på grillen! Vet inte hur länge, man får kolla emellanåt. Det synt när den är klar.

Grillad lax

PV åt med färskpotatis, jag fick nöja mig med lite extra grillad tomad och crece fraishe-röran, smaksatt med salt peppar, citronpeppar och citron. mmmmm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback