Mål och mening

                                                                                                                                                    kan uppdateras efter hand.
...mmm....

Jag har aldrig varit så bra på det där med mål... speciellt inte med att nå dom. Och om jag når dom, tappar jag motivationen att fortsätta. Som när mitt mål inom golf var 36an. Jag slet och kämpade, och nådde så mitt mål rätt tidigt på säsongen! Men, sen tappade jag liksom allt. När målet var nåt, vad skulle jag då kämpa mot? Jag kunde inte sätta upp ett nytt mål då, för inget verkade lagom utmanande och uppnåeligt. Året efter blev så målet 22, och det är det fortfarande! För att det var bättre med ett mål jag inte kommer nå. Den här säsongen! (Jag tror jag ligger på 33 nu.)

Men, mål är bra att ha. Så jag provar. Här är mina mål:

LCHF/kroppsligt:
Jag vill inte sätta ett viktmål (-se, jag börjar redan krångla... kass på mål!), därför att jag inte vet vad jag kommer att väga när jag ser ut som jag vill. Utgångsläge var 68 kg, för ca en månad sen. Jag är 167 cm kort. Bra längd, fö. Runt 60 känns rimligt, eftersom jag vill ha lite mer muskler än jag har. Har lite problem med ryggen, så jag behöver bli starkare. Visst vore det kul att väga under 60, men jag tror inte jag skulle passa i det, eller att det skulle vara bra för mig. Men vi får se när vi närmar oss!

Delmål: När jag åker till Sverige om en dryg vecka vill jag vara synbart smalare, jämfört med när jag var där i påskas. (Det var strax efter påsk jag började med lchf.)
Når jag går på bröllop i höst vill jag vara så pass slank att jag kan ha en snygg, sexig klänning utan att tänka på att valkarna syns.

Golf:
22 i handicap! Här är det lättare med siffermål. Men jag vill inte tidsbestämma dom, så under säsongen vill jag (även): Slå över 200 m med trä3an. Kunna stanna i gruset vid 200flaggan med 7an. Få 80% tvåputtar på långa puttar -över tre meter. 90% enputtar på korta puttar. -under två meter.

Klättring:
Vet inte hur mycket jag kommer att klättra, och klättra samma leder i sommar, så här blir mitt mål att innan jul klara klättra runt boulderrummet, samt över taket.


Sådär, vi tar och nöjer oss med det så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback