Min nya frukost...

Så, jag har haft en mjukövergång till LCHF i ca en månad, give or take. Jag har lite för mycket omkring mig för att bara ändra en sån här grej helt tvärt. Det är rätt bökigt att gå ur gamla vanor. Det är iof lätt att bara låta bli kolhydrater till mddagen, som potatis, pasta och så, och frukostmackan är rätt lätt att byta ut. Det svåra är dom små sakerna man inte tänker på i planeringen. Som när man blir hungrig på kvällen, affären är stängd och allt som finns hemma är kolhydratbaserat. Eller när man läser att fil inte alls är så bra, och att solroskärnor ligger liiite för högt på skalan. Eller hur man bäst äter pålägg utan bröd på lunchen på jobbet. Så jag tar det bitvis. Ett steg i taget.

Men nu börjar det gå lättare, även om min kunskap om LCHF har stora luckor börjar jag komma i bättre rutin nu. Allafall frukosten är suverän, två ägg, rörda eller förlorade effer va f*n det heter, och ett halft paket stekt bacon. Och det är inte så jobbigt som jag trodde att ställa sig vid spisen och "laga mat" på morgonen som jag hade trott! Och om man kokar ägg kan man ju fixa till sig medan det kokar! Sååå tidseffektivt! Problemet sen är ju att jag inte är så hungrig vid lunchtid... Det är ju bra egentligen förståss, förr blev jag alltid hungrig nån timme före lunch, och nu sitter mina kolleger och gnäller efter mat medan jag skulle klara mig ett tag till. Det är så skönt att inte vara hungrig på förmiddagen! Känner också att jag kommer igång tidigare, och orkar göra uppgifter som kräver lite mer tankeverksamhet tidigare på dagen.

Nu ska jag sova, fortsättning följer!
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback