Vinkar ajö till mina principer

Ok, screw it! Det var inte så det var tänkt, att jag skulle sitta och vältra ut mig all slags intima detaljer om mig och mitt liv! Det var ju bara mina tankar och åsikter jag skulle lufta lite. Sånt som jag behöver skriva ner innan jag lägger fram det muntligt, och som jag egentligen inte behöver säga till nån, bara få ur systemet, liksom.

Men. Fan. Here goes.....: Idag har jag äti- ok, stopp, vänta lite... Måste förbereda mig lite till. Och dig med kanske. Varför vill du läsa om vad jag äter?? Ja, du behöver ju inte läsa. Men grejen är att jag provar det här med LCHF. Om du funderat på att prova det kan du ju föjla min blogg och se om det är värt det. Eller bara garva åt mitt mer eller mindre lyckade experiment och fortsätta med tallriksmodellen. Jag skriver, du väljer. Varför skriver jag då? Nja, för att hålla koll på mig själv, antar jag. Och för att min PV har tröttnat på att jag diskuterar mina matvanor med honom.

Ok, påt igen: Till frukos- ojellervänta lite till... Måste bara säga en sak, som är mycket viktigt att minnas genom hela det här. Jag är ingen diet-fashist. Jag vet inte vad fakirkost är, men det låter äckligt, och jag tänker inte prova det. Jag kommer skamlöst att äta choklad eller pannkakor nån gång emellanåt för att det är gott! Men LCHF handlar heller inte om att fullkomligt utesluta något; för det heter ju det Low (inte No) Carb, High Fat. Annika Dahlqvist är givetvis min ovetande guru, och kolhydrater.ifokus.se mitt bollplank.

ÄÄäääägg är bra, men egentligen spelar det ju ingen roll vad jag åt idag om du inte kan jämföra med vat jag åt innan LCHF... Så, snabb överblick: Två mackor till frukost med smör, ost, skinka, sallad eller liknande.
Lunch: Två mackor (eftersom jag bor i Norge, man gör så här), med smör, inlaggd sill (igen; man gör så här), skinka, rökt kalkon, sallad, tomat och/eller liknande.
Middag: Nåt liknande tallriksmodellen eller macka.

OK, så, nu äter jag två ägg och bacon eller fil till frukost, en halv skitgrov knäckemacka med skinka, ost och sallad, och en hög inlagd sill till lunch, och Annikas tallriksmodell ("...En tredjedel grönsaker, en tredjedel med naturligt fett- och protein-mat, och den tredje tredjedelen tom." Annika Dahlqvist) till middag.

Det här blir ett långt inlägg, igen.. Så, jag tror vi nöjer oss så så länge. Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback